Домашна баклава

12.12.12

 



   Да кажа няколко думи за това предизвикателство.Още от миналата година съм хвърлила око на тази баклава.Все отлагах изпълнението й,но все пак се намериха добри приятелки ,които ми дадоха кураж и резултата е на лице.Като за първи път мога да кажа ,че добре се получи това невероятно вкусно лакомство. Разтокването на корите с нишесте се оказа изключително приятно и лесно.
   Благодаря специално на Хати и Невин за рецептата,подкрепата и ценните съвети!




Продукти:

500мл.-пр.мляко/със стайна температура/
3бр.-яйца
1каф.чашка-олио
щипка сол
2,3капки -оцет
около700гр.-брашно
200гр.-натурално нишесте/за токането/
500гр.-орехи
200гр.-масло
200мл-олио/или бутер масло/

За сиропа:

4ч.ч-захар
4ч.ч.-вода
лимонов сок





Замесва се тесто от пр.мляко,разбитите яйца,олиото,солта и оцета.
Тестото е средно твърдо и се меси няколко минути ,докато стане гладко и еластично.
Дели се на 12 части и се оформят топчета.
Завиват се със стреч фолио ,за да не съхнат.
Разточват се финни кори с помоща на нишестето.
Всяка кора се реже през средата.
Върху всяка половинка по средата се разпределят начуканите орехи.
Пред тях се слага точилката и върху нея се прехвърля кората.
Завиват се заедно с точилката на руло.
После кората се набира от двете страни към центъра.
Полученото рулце се вади внимателно от точилката над подмазаната тава и се поставя там.
Така се процедира със всички кори.
Когато баклавата е наредена се загрява на котлона маслото смесено с олиото .
След  като заври сместа се пуща коричка  хляб.
Когато тя придобие златист вид, се отстранява от котлона и се залива  баклавата.
Слага се в студена фурна и се пече на 150гр.продължително време./около 45-50мин/.
Баклавата трябва да добие лек златист загар.






Готовата баклава /нарязана/ се залива  гореща с топъл,но не горещ сироп.
Сиропа се приготвя предварително.
Вари се около 20 мин.и на края се прибавя малко лимонов сок.
Консумира се на следващия ден.




You Might Also Like

19 коментара

  1. Прекрасна баклава Мире.Като я гледам на снимките така апетитна... ми се прияде.:) :) :)Много хубава е станала.Хубав и усмихнат ден ти желая Мире!

    ОтговорИзтриване
  2. Лелеее,Мире-страхотна баклава си спретнала-браво!Дано успея да я напаравя за празниците...
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Това с точилката е интересен трик! Резултатът е вдъхновяващ!

    ОтговорИзтриване
  4. Моите адмирации и прегръдки за вкусотията ,която си сервирала:),Мире!По-прекрасна баклава скоро не съм виждала!Ще пробвам да я приготвя,дано да се справя............

    ОтговорИзтриване
  5. Ох,Мире!
    Видях я в групичката и направо си облизах и пръсти и ръце !!!!!!!!!
    Изглежда не вероятно,а аз обожавам баклава!
    Все още не съм се престрашила да си точа сама,но ако ми падне парченце от тази сигурно ще изчезне за секунди
    прегръдки мила и поздравления

    ОтговорИзтриване
  6. Чудна ,чудна баклавичка си направила Мире оххх улях се чак:))))
    Ще се прави от отдавна съм и хвърлила око ,ама ти ме довърши.:)))
    Прегръдки и страхотна вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Ох ,Мире като я видях вчера във фейса направо ми спря сърцето :) ....нямам думи да кажа ,колко много ми хареса и как ти се възхищавам за направата и ! Супер , супер е ! Браво !
    Голяма прегръдка от мен за чудесната рецепта и хубавите снимки :* !

    ОтговорИзтриване
  8. Аууу, тази баклава ще я сънувам!

    ОтговорИзтриване
  9. Ох, Мирче, разкошна е, ще взема да се пробвам за празниците да я направя, много вкусно изглежда, а и е много красива! Поздравявам те за успеха!

    ОтговорИзтриване
  10. Мира,Мира,подслади ми пак сънищата ти!
    В този блог изкушенията дебнат във всяка публикация,а най-лошото е,че все са ми по вкуса!
    Разкошна баклава,майсторски надиплена,сочна и много апетитна!
    Прегръдки и лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  11. Ама наистина е надиплена! Много красива, очите ми останаха в нея!
    Мира, майсторски си я приготвила и поднесла!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  12. Това го записвам веднага за коледа!
    Удивителна е станала!
    Много хубави снимки и страхотна рецепта!
    Прегръдки Мире*)

    ОтговорИзтриване
  13. Леле какви снимки:)*да оближе човек монитора!Направо ми иде да грабна точилката, така ми въздействаха!
    Браво, чудесно изпълнение Мира!

    ОтговорИзтриване
  14. О,Мира,баклавата изглежда умопомрачително.Това го знам аз,като саралия,ужасно вкусна е.
    Поздравления!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря на всички за коментарите!
    Баклавата мога да кажа ,че с всеки изминал ден става все по-вкусна! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  16. Мда, станала е върховна!!!!
    И може ли една и за мен, че няма кой да ми направи за Бъдни вечер;)?
    Хубав уикенд, Мире!

    ОтговорИзтриване
  17. Прелестна е, Мира!
    Като че ли, е правена от майстор в турска сладкарница.
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  18. Оххх каква прелест!!! Остана ли парченце :) Страхотна е, поздравления!

    ОтговорИзтриване

Pages

Subscribe