Традиционен тиквеник

20.11.11

    

    Кулинарното предизвикателство днес е традиционния за нашето семейство тиквеник.Той се предава от моята баба, през майка ми та чак до мен.Надявам се успешно да предам традицията и на дъщеря ми,което ще е малко трудно,но ще положа усилия.

Продукти:

1/2 -тиква/цигулка/
2ч.ч.-захар
1ч.ч.-олио
ванилия
200гр.-орехи
лим.корички
1с.л.-канела






За тестото:

около500гр.-брашно
300мл.-вода
2с.л.-олио
щипка- сол
5-6капки- оцет





Тиквата се почиства ,нарязва и настъргва на едро ренде.Към нея се прибавя ванилията , канелата и лим.корички.



  


Замесва се твърдо тесто ,което се разделя и оформя на топчета,около 6 или 7 на брой.От тях се разтокват тънки кори.






Всяка се поръсва с олио ,с помоща на лъжица на тънка струйка.След това се ръси със захар равномерно по цялата кора/една шепа/,с тиква и накрая с едро начукани и изпечени предварително орехи.






След това кората се навива на руло и се поставя в подмазана тава като се навива в кръг.







Така ,докато се наредят всички кори.От горе пак се поръсва с олио и се напръсква с малко вода.Пече се на 200гр., докато се зачерви.Вади се и се напръсква със захарен сироп.Завива се с чиста кърпа да се задуши.
Консумира се напълно охладен.








You Might Also Like

6 коментара

  1. Εх, Мира и мама го прави така!
    Въпреки, че постоянно опитваме нови рецепти, този вариянт като че ли ни е най-любим!

    ОтговорИзтриване
  2. Ма тоя тиквеник си е съвсем традиционен!Даже си точила кори? Поздравления;-)
    Много обичам тиквеник, но понеже у дома само аз го ям, го приготвям единствено на Бъдни вечер;-)
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Мира,адмирации за точенето на кори!Което аз още не съм се запрятала да пробвам!
    Разкошен и ароматен тиквеник,великолепен десерт за този сезон!

    Сърдечен поздрав от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви момичета!Правих го за колегите ,бях им обещала.

    ОтговорИзтриване
  5. майсторски тиквеник!Възхищавам се на тези, които умеят да точат!Поздрави, Мира!

    ОтговорИзтриване

Pages

Subscribe