Домашна баница/спомен за баба ми/

14.9.11


    Тази домашна баница я правя благодарение на баба ми.Когато бях малка тя ме научи да точа.
Винаги ми даваше да пробвам .Дори и да се скъсаше някъде кората не беше проблем.
             Лятото на двора под лозницата изваждаше маса ,продукти и точилка.Замесваше голямо тесто правеше го на топчета и всяко разточваше.После корите ги нареждаше на двора върху вестници да съхнат на слънце.След това ги начупваше  и прибираше в памучна торба ушита за тях. Така през студените зимни дни приготвяше  прекрасна домашна юфка поръсена с много сирене.Най-вкусната!
             След години се научих сама да си замесвам тестото и да точа кори ,но такива ,че "през тях да се чете вестник",както казва майка ми.
             Така стигнах до този резултат















За корите:
1кг.-брашно
щипка сол
няколко капки оцет,
1.с.л. -олио.
За плънката:


3-яйца,
сирене около 400гр.
2,3с.л.- кис.мляко,
1/2ч.ч.-олио
сирене- около 400гр.
щипка сода бикарбонат


Омесва се тесто не много твърдо.Дели се на 8 топчета и всяко се разточва на фина кора.С плънката се наръсва всяка кора и се завива на руло . Поставя в подмазана тавата.Започва се от центъра докато се изпълни.От горе се нарязват парченца масло и се пече на 200гр до златист цвят.След изваждане се напръсква с малко вода и се завива с чиста кърпа за 10-15мин.

You Might Also Like

4 коментара

  1. Баницата изглежда фантастично, сигурна съм, че е и много вкусна! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Много вкусна баничка, няма нищо по-вкусно от домашно точената баница!

    ОтговорИзтриване
  3. Мммм,огладнях посред нощ!
    Засрамих се,че аз все още не съм се изучила във финото точене на кори, а учителят (моята майка) е до мен.

    ОтговорИзтриване

Pages

Subscribe